Hét VIP-traject waarin we samenwerken om jou en je onderneming in de media te krijgen
Weet je wat vaak het probleem is met getalenteerde en gedreven ondernemers?
Ze weten niet hoe goed ze zijn en zijn zich niet bewust van de impact van hun werk. Wat ze doen vinden ze heel gewoon. Elke dag weer werken ze met passie (een woord dat voor hen echt betekenis heeft) in hun onderneming. Ze willen oprecht andere mensen helpen en de wereld beter maken, duurzamer.
Sommige ondernemers willen een stap verder zetten om hun onderneming te laten groeien. En willen daarom meer publiciteit voor hun bedrijf, product of dienst.
En dan wordt het moeilijk voor ze.
Heb jij al eens geprobeerd om free publicity te krijgen voor je bedrijf? Als je zoals veel andere ondernemers bent, is de kans groot dat je doorwrochte persbericht niet verder kwam dan het digitale archief van een nieuwsredactie. Je werd niet teruggebeld.
Dit zijn een paar uitspraken van ondernemers die met mij gingen samenwerken om hun gouden verhaal boven tafel te krijgen.
Als je nu denkt: ‘Dat zou ik ook gezegd kunnen hebben’, lees dan vooral door. Want dan is het goed mogelijk dat de VIP-dag jou de media-aandacht gaat opleveren die je wilt.
En media-aandacht betekent niet alleen meer klanten en omzet (zonder dat kan je bedrijf immers niet bestaan). Het betekent ook bekendheid, goodwill, expertstatus én de kans om je missie in één klap te delen met heel veel mensen. Wist je dat een goed verhaal in de pers het effect van 50 gesprekken met prospects kan evenaren?
Het is dus best logisch dat jij als zelfstandig ondernemer en de stap naar media-aandacht wilt gaan maken. Je hebt veel te vertellen, want
Maar dan moet je wel een goed verhaal hebben. Een uniek, nieuwswaardig verhaal – het gouden verhaal van jouw bedrijf.
Vaak hebben ondernemers een prima dienst of product, maar ze hebben geen goed verhaal – of ze hebben te weinig lef om het te vertellen. Dan is mijn VIP-dag geschikt voor jou.
We gaan een hele dag keihard aan het werk. Tijdens deze 1-op-1 VIP-dag halen we jouw gouden verhaal boven tafel.
Ik had al langer de wens om met publiciteit aan de slag te gaan. Maar voordat ik met Caroline in contact was zag ik de media als een soort onbereikbaar land. Caroline heeft me tijdens haar VIP-dag wegwijs gemaakt in de media en me geleerd hoe ik journalisten actief kan benaderen. Daarin voel ik me echt gesterkt. Door de focus die ik al had én de kennis die ik opdeed tijdens de VIP-dag, heb ik al snel contact gelegd met verschillende journalisten. En daardoor kom ik nu gegarandeerd in de publiciteit met mijn bedrijf en bedrijfsverhaal. (Marijke Eggink, business coach WatWerktWerkt)
Wat zeg jij wanneer een journalist belt?
– als-ie al belt? Heb jij je verhaal klaar? Want die journalist belt dus niet nóg een keer, alleen omdat jij even met je mond vol tanden staat. A journalist never rings twice.
Over mediabelangstelling hebben we niet te klagen. Maar wij worden bevraagd over zoveel onderwerpen dat we de grip op onze externe communicatie dreigden te verliezen. Tijdens de VIP-dag bij Caroline hebben we een heldere pitch en messaging gemaakt over onze stichting. Kort, krachtig en compleet. Dat landt bij iedereen heb ik gemerkt. Ik kan nieuwe gesprekspartners, in de politiek, het bedrijfsleven of in de media, meteen winnen voor mijn boodschap. De grip op de externe communicatie is terug. Missie geslaagd dus! (Michiel Steltman, directeur Dutch Hosting Providers Association DHPA)
Laat mij je dit vertellen: journalisten willen maar één ding
Nieuws.
Zo simpel is het. Nieuws in de vorm van een relevant verhaal voor hun lezers of kijkers. Want die krant, dat vakblad of die actualiteitenrubriek moet gelezen en bekeken worden. Hoe meer lezers en kijkers, hoe meer adverteerders. Dat is hun belang.
Ik help je om in het nieuws te komen.
Jarenlang werkte ik als journalist, voor verschillende (landelijke) media zoals VPRO en RTL. Uit eigen ervaring weet ik wat een nieuwswaardig verhaal is. Ik heb zelf ontelbaar veel persberichten de prullenbak gewezen. Ik heb ontelbaar veel telefoontjes niet beantwoord. Ik weet waar journalisten hun neus voor ophalen en ik weet waar ze graag hun laptop voor openklappen.
Iedere ondernemer heeft een uniek verhaal. Iedere ondernemer zit op goud. Jij ook. Maar door de waan van de dag kun je het zicht hierop kwijtraken. In jouw ogen is het misschien een onbeduidend detail. Maar het kan nét dat ding zijn waar een journalist naar op zoek is: een nieuwswaardig verhaal voor zijn of haar lezers.
Ik zal je tijdens de VIP-dag vertellen hoe jij een voet tussen de deur krijgt bij de meest gewiekste journalisten (en nee, dat is niet door je te gedragen als een Jehovagetuige).
Het gaat hier ook niet om makkelijke marketingtrucjes. Het gaat om het ontdekken van dat waarin jouw onderneming uitblinkt en de reikwijdte daarvan.
Tijdens de VIP-dag zag Caroline topnieuws in het onderwerp dat ik in eerste instantie als aardigheidje zag. Daarover schreef ik een persbericht, dat de voorpagina van de Gelderlander heeft gehaald, de belangrijkste krant in mijn regio. … Mijn zichtbaarheid en herkenbaarheid is met sprongen vooruitgegaan na de VIP-dag bij Caroline. Ik word veel vaker benaderd door ondernemers en gemeenten en hoor ik vaker ‘hee, ik heb jou laatst gezien in de krant’. Ook ga ik nu veel bewuster met publiciteit om. Als klap op de vuurpijl maken we goede kans om onze subsidieaanvraag 100% gegarandeerd te krijgen. Daar heeft dit voorpaginanieuws enorm bij geholpen. (Joost Bouman, directeur/innovatiemakelaar Regionaal Nijmeegs Centrum voor Technologie, RNCT)
Samen akkeren we jouw hele bedrijfsverleden en aanpak door. Ik prik door elk cliché en elke gemeenplaats heen. En – trust me, I’m a journalist – dan vinden we ook jouw gouden verhaal.
Ik dacht wel te weten wat de kracht van ons product was, maar werd door Caroline tijdens de VIP-dag soepel naar diepere inzichten geleid. We hebben onze pitch fors aangescherpt en dat werkt; in gesprekken met klanten komt onze boodschap veel makkelijker binnen en ik weet zeker dat we hierdoor meer klanten gaan trekken. We kunnen ons ook beter positioneren naar journalisten van vakbladen, waardoor onze kansen op free publicity groter worden. Kortom, deze VIP-dag was de investering meer dan waard. (Bert Lockxs, marketing & sales management Webcollective)
‘Caroline, hoe kan ik me aanmelden voor deze VIP-dag?’
Top! Je bent er klaar om een volle dag gefocust te werken aan de externe communicatie van je onderneming. Je wilt zelf bepalen hoe en wanneer je in de media komt.
Ik nodig je van harte uit voor een (vrijblijvend) strategiegesprek. Hierin bespreken we wat je wilt bereiken, wat je tot nu toe hebt gedaan, wat je dat heeft opgeleverd en hoe je het ervaren hebt. Tijdens onze belafspraak hoor je ook wanneer de eerstvolgende data zijn die ik beschikbaar heb en wat het tarief is van een persoonlijke VIP-dag. Na dit gesprek – als we beiden het gevoel hebben dat er een klik is – beslis je of de VIP-dag ook iets voor jou is.
Ontvang mijn nieuwe e-book: ‘Hoe onderscheidend ben jij? Jouw journalistieke checklist.’
Je ontvangt dan ook maximaal 2x per maand mijn nieuwsbrief met nuttige mediatips.