De schrik zit er goed in…! Omdat bijvoorbeeld
Je bent de regie kwijt over je bedrijf. Je reputatie staat op het spel. Het is dus… crisis…..!
I’ve been there. Ik heb ook wel eens met een heel vervelend verhaal op de voorpagina van een grote landelijke krant gestaan. De moed zinkt je in de schoenen als je ziet hoe snel de media dat nieuws kunnen verspreiden.
Crisiscommunicatie hoort dus eigenlijk niet thuis in het rijtje ‘ik wil in de media’. Als het crisis is wil je juist úit de media blijven. Dat gaat vaak niet meer. Helaas. Waar je wel voor kan zorgen is dat de mediabrand sneller dooft.
Mijn advies: zoek snel hulp. Hoe sneller je de brand weet te blussen, hoe minder geld je aan de crisis kwijt bent. Het vakblad Communicatie becijferde onlangs dat een (media)crisis een groot bedrijf al snel € 500.000 euro kost. Dat zijn waarschijnlijk niet de bedragen waar jij mee rekening moet houden. Maar reken uit wat het kost als jij je twee weken (of meer) met een crisis moet bezighouden in plaats van met je klanten. Als al je medewerkers van hun werk worden gehouden omdat ze het grootste deel van hun tijd met vragen en antwoorden van journalisten bezig moeten zijn.
Ik weet wat je moet doen om de mediabrand te blussen. Om de schade aan je reputatie zoveel mogelijk te beperken. Om weer de regie over je communicatie en je bedrijf terug te pakken, zodat jij je weer kunt focussen op datgene wat er toe doet: jouw bedrijf en jouw missie.
Neem contact met me op. Dan bespreken we je situatie en nemen we je opties door. Dan vertel ik je meteen welke klanten ik heb kunnen helpen om hun crisis door te komen. Daar help ik jou ook graag bij.
Ontvang mijn nieuwe e-book: ‘Hoe onderscheidend ben jij? Jouw journalistieke checklist.’
Je ontvangt dan ook maximaal 2x per maand mijn nieuwsbrief met nuttige mediatips.