Heb je mijn e-book gelezen over de 7 dingen die je moet doen om in de media te komen?
Van twee van deze 7 onmisbare onderwerpen heb ik een workshop gemaakt. Zo kan je snel je eerste stappen zetten!
Zonder nieuwswaardig verhaal heeft het geen zin om een journalist te gaan benaderen.
Journalisten zijn op zoek naar nieuws. Letterlijk dus iets nieuws: een nieuwe visie, een nieuwe discussie, een nieuwe oplossing, een nieuw product. Alleen vertellen dat je een nieuw product hebt of een onderscheidend bedrijf gaat je niet helpen. Journalisten willen geen reclame voor je maken. Dan verwijzen ze je direct door naar de advertentie-afdeling.
Wat vertel je journalisten dan wel? In deze workshop leer ik je de vertaling te maken van jouw nieuws naar de journalistiek.
Zonder nieuwswaardig persbericht heb je geen middel om de journalist van je nieuws op de hoogte te stellen.
Een persbericht is nog altijd het meest gebruikte middel om nieuws aan een journalist te presenteren. Dat bericht moet dan wel boven de middelmaat uitsteken. Bij de landelijke nieuwsredacties als die van RTL Nieuws, het NOS Journaal of het ANP krijgen de redacteuren al snel zo’n 300 persberichten per dag binnen. Als jouw bericht een slappe kop heeft als – ik noem maar wat – ‘bedrijf X introduceert Y’ dan zal je bericht geeneens opengeklikt worden.
In deze workshop ga je je eigen nieuwswaardige persbericht schrijven. Eentje die wél gelezen word.
Data: voor het begin van 2015 heb ik bijna een groep vol. Ook meedoen? Mail me dan!
Wil je meerdere mensen binnen je bedrijf trainen op het gebied van pers en PR?
In de in-company workshop train ik hen een dag of een dagdeel. Ik leer hen om de nieuwswaarde van jullie bedrijf in te zien. En deze nieuwswaarde in te blijven zien, bij alles wat jullie ondernemen.
Neem contact met me op over de mogelijkheden van een in-companytraining voor jouw bedrijf!
Ontvang mijn nieuwe e-book: ‘Hoe onderscheidend ben jij? Jouw journalistieke checklist.’
Je ontvangt dan ook maximaal 2x per maand mijn nieuwsbrief met nuttige mediatips.