Hieronder een lijst met enkele van mijn klanten,
de werkzaamheden die ik voor en met hen deed én de resultaten van dat werk.
Caroline is een ervaren woordvoerder/press officer en adviseur voor senior management. Ze weet zich snel en zelfstandig in te werken en de materie eigen te maken. Ze is positief kritisch, enthousiast en houdt het hoofd koel in hectische situaties. Daarnaast is het een prettig mens om mee samen te werken!
Lisette Ebeling, director External Relations KLM
Caroline is een echte vakvrouw. Als gedreven persvoorlichter weet ze feilloos de juiste invalshoek te vinden waarmee ze journalisten overtuigt. Ze heeft een keer voor elkaar gekregen dat op één dag 3 miljoen Nederlanders in aanraking kwamen met het werk van War Child. Maar ze kan meer. In haar lange carrière als communicatieprofessional heeft ze een scherp oog voor het belang van reputatiemanagement gekregen. Ze kent het klappen van de zweep, weet de strategische keuzes te maken waarmee de waardering en het vertrouwen in een merk voor de langere termijn gewaarborgd worden. Kortom: een allround vakvrouw.
Robbert Bodegraven, hoofd beleidsbeïnvloeding, campagnes en communicatie War Child
Caroline is een zeer ervaren woordvoerder, ze wist razendsnel haar weg te vinden binnen de organisatie en heeft zich de energiewereld snel eigen gemaakt. Dat ze een goed gevoel heeft voor politieke verhoudingen is duidelijk zichtbaar in de strategische manier waarop ze omgaat met externe en interne stakeholders. Haar achtergrond als journalist zorgt ervoor dat ze uit ervaring weet wat journalisten als nieuws zien. Daardoor weet ze de balans te vinden tussen wat ze kan zeggen namens de opdrachtgever en wat een journalist horen wil om zijn stuk te schrijven/item te maken. En daarnaast is ze gewoon een heel prettige collega, ik werkte met plezier met haar samen.
Jasmijn Dielesen, senior woordvoerder/communicatieadviseur Alliander
Het RNCT draaide niet slecht, maar ik had nog te weinig bekendheid onder mijn belanghebbenden: de ondernemers, de provincie en de gemeenten in Gelderland. Tijdens de VIP-dag zag Caroline topnieuws in het onderwerp dat ik in eerste instantie als aardigheidje zag. Daarover schreef ik een persbericht, dat de voorpagina van de Gelderlander heeft gehaald, de belangrijkste krant in mijn regio. Deze krant gaat nu ook een maandelijkse reportage maken over de maakindustrie in de regio. Elke maand is er dus weer aandacht voor het RNCT in de media. Mijn zichtbaarheid en herkenbaarheid is met sprongen vooruitgegaan na de VIP-dag bij Caroline. Ik word veel vaker benaderd door ondernemers en gemeenten en hoor ik vaker ‘hee, ik heb jou laatst gezien in de krant’. Ook ga ik nu veel bewuster met publiciteit om. Als klap op de vuurpijl maken we goede kans om onze subsidie-aanvraag 100% gehonoreerd te krijgen. Daar heeft dit voorpaginanieuws enorm bij geholpen.
Joost Bouman, directeur/innovatiemakelaar RNCT
Ik had al langer de wens om met publiciteit aan de slag te gaan. Maar voordat ik met Caroline in contact was zag ik de media als een soort onbereikbaar land. Caroline heeft me tijdens haar VIP-dag wegwijs gemaakt in de media en me geleerd hoe ik journalisten actief kan benaderen. Daarin voel ik me echt gesterkt. Door de focus die ik al had én de kennis die ik opdeed tijdens de VIP-dag, heb ik al snel contact gelegd met verschillende journalisten. En het is gelukt! Onlangs haalde ik mijn lokale krant met een interview. Ze hadden zelfs een fotograaf bij me langsgestuurd die een pittige foto van me heeft gemaakt. Dat smaakt naar meer!
Marijke Eggink, trainer & business coach WatwerktWerkt!
As a 2011 participant in the Diploma in Sustainable Business course, a joint program by Business School Lausanne (BSL) and the University of St. Galen, with endorsement by the World Business Council for Sustainable Development, I met Caroline van der Veeken. Caroline participated in the course as an independent blogger/journalist, having been asked by BSL to do so because of her skills and expertise in the field of press work, reputation management and journalism. Caroline did a superb job in being critical of the first edition of this training on the one hand while maintaining the reputation of BSL on the other. It was not an easy task to be a participant and a critic, but Caroline managed well due to her integrity, collaborative nature and story-telling abilities. She has my highest recommendation.”
Michael Fanning, Director Sustainable Development Michelin Group, France
Als hoofd Corporate Communicatie van Oxfam Novib heb ik Caroline meerdere malen ingehuurd om in piekperioden mijn team te versterken. Dat heeft gedaan als persvoorlichter (incl. reputatiemanagement), als projectleider jaarverslag en als communicatiestrateeg in een intern veranderproject. Caroline heeft aan een half woord genoeg, gaat planmatig en zelfstandig te werk, en zoekt de samenwerking en afstemming op de juiste momenten. Het werk dat zij levert heeft kwaliteit én toegevoegde waarde. Zo wordt bijvoorbeeld het intern verandercommunicatieproject dat ik met haar deed 2 jaar na dato nog steeds geroemd om de professionele aanpak en de belangrijke bijdrage die dit leverde aan het welslagen van het verandertraject . Ten tijde van de film ‘Fitna’ van Geert Wilders heeft zij een communicatie- en persstrategie geformuleerd om reputatieschade te voorkomen. Dankzij deze strategie was de organisatie goed voorbereid op verschillende scenario’s bij het uitkomen van de film. Ik werk graag met Caroline samen, zij is een allround communicatiestrateeg met een handen-uit-de-mouwen mentaliteit.”
Willy van der Luit, Hoofd corporate communicatie Oxfam Novib
Ik wist totaal niets van journalistiek. Maar tijdens de VIP-dag heb ik samen met Caroline mijn eigen nieuws gemaakt. Daarmee stap ik binnenkort naar journalisten van landelijke kranten. En dat is heel opmerkelijk, want tot het middaguur tijdens de VIP-dag had ik niet het idee dat ik een journalist zou durven benaderen. Aan het eind van de dag had ik die durf wel! Ik weet nu dat ik een goed verhaal heb en ik heb geleerd hoe je een journalist benaderen moet.
Caroline heeft me vooral geleerd groot te denken over mijn bedrijf. Wat ik doe heeft echt veel meer impact dan ik eerder dacht. Waar al mijn stakeholders wat aan hebben. De VIP-dag was voor mij een zeer waardevolle en leerzame dag.
Gert A. Henken, directeur Quainfra
Mijn belangrijkste doel van de VIP-dag bij Caroline was om mijn naamsbekendheid als reportagefotograaf te vergroten. Ik had bedacht om Serious Request daarvoor aan te grijpen, maar ik wist niet hoe ik dat aan moest pakken. Serious Request is de jaarlijkse kerstactie voor het Rode Kruis en dit jaar staat het glazen huis in Haarlem, de stad waar ik geboren en getogen ben. Tijdens de VIP-dag heb ik samen met Caroline mijn persoonlijke mediastrategie gemaakt rondom Serious Request. Nu weet ik wat ik wanneer moet doen om mijzelf bekender te maken als reportagefotograaf.
Ik wist niet veel van interviews, redacties of journalisten en ook had ik geen idee hoe je op journalisten afstapt met een geloofwaardig verhaal. Nu weet ik dat wel! Ook Caroline’s netwerk in de goede doelen heeft me verder geholpen. Zo heeft ze me in contact gebracht met een oud-woordvoerder van het Rode Kruis die een tijd lang verantwoordelijk was voor Serious Request. Mijn mediastrategie heb ik zo nog verder kunnen aanscherpen.
Wouter Moné
Over mediabelangstelling hebben we niet te klagen. Maar wij worden bevraagd over zoveel onderwerpen dat we de grip op onze externe communicatie dreigden te verliezen. Tijdens de VIP-dag bij Caroline hebben we een heldere pitch en messaging gemaakt over onze stichting. Kort, krachtig en compleet. Dat landt bij iedereen heb ik gemerkt. Ik kan nieuwe gesprekspartners, in de politiek, het bedrijfsleven of in de media, meteen winnen voor mijn boodschap. De grip op de externe communicatie is terug. Missie geslaagd dus!
Michiel Steltman, directeur DHPA
Ik dacht wel te weten wat de kracht van ons product was, maar werd door Caroline tijdens de VIP-dag soepel naar diepere inzichten geleid. We hebben onze pitch fors aangescherpt en dat werkt; in gesprekken met klanten komt onze boodschap veel makkelijker binnen en ik weet zeker dat we hierdoor meer klanten gaan trekken. We kunnen ons ook beter positioneren naar journalisten van vakbladen, waardoor onze kansen op free publicity groter worden. Kortom, deze VIP-dag was de investering meer dan waard.
Bert Lockx, Marketing & Sales Manager Webcollective
“Een positief imago voor een organisatie of bedrijf begint met het neerzetten van een positief beeld van de boodschapper zelf. Met veel plezier heb ik daarom samengewerkt met Caroline op de afdeling corporate communicatie van Cordaid. Zij combineert strategisch inzicht met een brede ervaring en een groot netwerk en heeft de vaardigheid de vertaling te maken van strategie naar heldere boodschappen”.
Sjef van der Lans, Director Corporate Communications Cordaid
Reputatiemanagement en goede relaties aangaan op basis van een gedegen corporate story. Het blijft in mijn ogen een ondergeschoven kindje bij veel organisaties. Gelukkig is daar Caroline van der Veeken. Wij hebben van haar kennis en expertise gebruikt gemaakt bij een potentieel lastig communicatievraagstuk. Ingewikkelde materie en verschillende belangen. Caroline heeft zich bewezen als iemand die zich snel een dossier eigen kan maken. Ze heeft de strategische afwegingen snel en goed in kaart en kan die omzetten in bruikbare adviezen. Daarnaast is Caroline een prettig persoon om mee samen te werken.”
Bart de Voogd, Algemeen Directeur HIER Klimaatbureau
Caroline hielp me te ontdekken waar de nieuwswaarde zit in mijn verhaal. Ik ben altijd op zoek naar manieren om een breder publiek te bereiken met mijn ideeën. (Free) publicity is daar heel geschikt voor. Door naar mijn eigen verhaal te kijken door de ogen van een journalist kreeg ik ook nieuwe ideeën om de impact van mijn diensten verder te verhogen.
Harry Stoffelen, business coach 'Van goed naar geweldig'
Ik zag weinig nieuwswaarde in mijn bedrijf. De workshop van Caroline heeft me geholpen daar met andere ogen naar te kijken. Inspirerend!
Jacqueline Hulleman, sprekerscoach
Ontvang mijn nieuwe e-book: ‘Hoe onderscheidend ben jij? Jouw journalistieke checklist.’
Je ontvangt dan ook maximaal 2x per maand mijn nieuwsbrief met nuttige mediatips.